Listan...ett levande dokument...

Jag skrev ju att jag skulle delge Er min lista över saker som jag just nu känner att jag vill göra om inne i vårt hus. Så, den kommer här! :)

Listan blir bara längre och längre och innehåller både små och stora projekt. Den är inte ordnad i någon form av prioriteringsordning - en del saker vet jag ligger långt fram i tiden men det hindrar inte att jag drömmer och fantiserar om dem för det! Jag har inte visat den här för min sambo, tror han skulle pusta och tycka att jag är helt galen då! ;)

INOMHUS

* Måla om innetrappen och räcket i hallen - ska bli vitt (furu idag)
* Måla om öppna spisen i gillestugan - ska bli vit (rött tegel idag)
* Tapetsera el. måla om lillkillens rum - är inte alls nöjd med valet av tapet som vi gjorde här...:(
* Tapetsera om korridoren
* Ev. måla om ALLA lister/dörrfoder/fönsterfoder - ska bli vitt (brunt idag)
* Ordna bättre förvaring/klädhängare till barnen i garderoben i hallen
* Riva ut grön plastmatta i källaren och lägga klinkers
* Renovera badrummet på övervåningen
* Göra iordning klädkammaren
* Bygga om toa/bastu i källaren -> relax
* Riva ut blå plastmatta i tvättstugan och lägga klinkers, måla väggar och tak vitt. Sätta in nya bänkskivor.
* Göra ordning vardagsrummet. Är enormt sugen på att riva bort taket och ha öppet ända upp till taknocken. Sätta in ett vitt tak med spots i, och så installera en braskamin. Tror att det skulle kunna bli hur fint som helst!

 

Bilder lånade från:
www.energiexperten.se
www.skonahem.se


Trevlig helg på Er!

KRaM
//Mia


Kommentarer
Postat av: Sambon ;)

Det var väl egentligen inga nyheter där, eller? ;)

2010-09-04 @ 20:53:13
Postat av: Susanne

Du, tycker inte alls listan är farligt/ovanligt lång med tanke på att ni är husägare!! Så kör hårt med drömmar/planer :)

2010-09-04 @ 22:33:24
URL: http://josjos.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<