Året som gått - 2010 - en tillbakablick (del 1)

År 2010 inleds lika kallt som det avslutades.
Det är så mycket snö så vi vet knappt inte var vi ska göra av den! :)
I januari börjar jag jobba igen efter att ha varit hemma och varit föräldraledig med Emilia i 14 månader. Olof tar vid och är hemma och jag upptäcker att det är riktigt lyxigt att "den andre" är hemma om dagarna! ;)

   

Efter mycket om och men så kommer äntligen våren!
Och med våren kommer också ljuset och då känns allting så mycket lättare.
Vi får några fina utflyktsdagar som man kan se tillbaka på och minnas med värme...♥
Här är en av dem, en vacker vårdag vid Roxen.

 

I mars beslutar vi oss för att göra om lite här hemma - jippie! 
Nu är det vårt sovrum och hallen som får en makeover...
Jag minns knappt (eller har förträngt) tapeterna som satt där innan, är verkligen jättenöjd med resultatet.

  

I april besöker vi sjukhuset för att försöka korta av Olivers tungband utan att söva honom.
Det går så klart inte utan vi åker hem utan att någonting är gjort.
Väntan på operationstid tar vid.

I maj är det meningen att Emilia ska börja på dagis, men beskedet om hon fått plats dröjer och när vi till slut får det så visar det sig att hon inte fått plats på samma dagis som Oliver! En garantiplats väntar och under några månader, fram till semestern får vi lämna/hämta på två olika dagis. Det är slitigt och jag har också svårt att anpassa mig till att vi nu ska jobba båda två igen och jag tycker inte att man räcker till någonstans! :( Längtar otroligt mycket efter semestern...



I juni anordnar jag en sommarfest på jobbet, det blir en tur med M/S Kind på Kinda kanal.
Vilken fin upplevelse! För er som vill se Linköping från en lite annorlunda vy så kan jag varmt rekommendera detta!



Bild hämtad från:
 http://www.kindakanal.se/


Det är så många tankar och funderingar som finns i huvudet under hela våren, men just när man behöver det som mest så händer det en rolig sak! 
Jag får ansvaret för att inreda våra utökade lokaler på jobbet, en konferensvåning!
Det innebär att all vaken tid för min del går åt till att "andas" inredning! ;)
Det är en jobbig tid, men jag är oerhört tacksam för att jag fick möjligheten att göra detta!
Det har varit så lärorikt och absolut bland det roligaste jag gjort.

IDÈ -> VERKLIGHET

Funderar mycket på inredning och annat under tiden som jag under kvällarna hänger uppe på en stege och målar stuprör och hängrännor på huset där hemma. Vi har en plan - att alla plåtdetaljer på huset ska vara ommålade (från brunt till svart) innan semestern börjar!



juli börjar semestern...

♥ ♥ ♥


Forts. följer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<