Har gått och blivit med ett nytt köksbord

Ibland blir saker inte riktigt som man tänkt sig...

I helgen har jag försökt att måla om vårt gamla furubord till vitt, men det blev verkligen inte bra. Det var jättesvårt att få färgen jämn och bra så idag på förmiddagen (efter x antal slipningar/ommålningar) gav jag slutligen upp! Någon måtta får det ändå vara på hur mycket man ska anstränga sig. Så, min käre sambo fick helt enkelt åka och köpa ett nytt köksbord som jag har skruvat ihop nu på eftermiddagen!

Och så här i efterhand kan man ju fundera över varför man inte gjort det tidigare? Visst finns det en viss risk för att barnen kluddrar hela bordet fullt med saker men vad sjutton, bordet var ju inte så dyrt och bättre ett nytt och fräscht bord en stund än ett gammalt fult som man retar sig på varje dag eller hur? 

Det blev ett vitt BJURSTA-bord från IKEA och jag är SÅ nöjd! Praktiskt att det har två iläggsskivor som man kan sätta dit ifall det skulle behövas ibland också.


NU ska vi bara passa på att njuta lite av helgen också...
Och kurera oss lite till från förkylningen.

Hoppas att ni har en härlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<