Det här med matsedlar

God morgon!
 
Åh, hade hoppats på sovmorgon men det blev det ju inte direkt. Vid 06 var det morgon här...jäsp!
 
Nu sitter jag här och försöker få ihop en matsedel för att storhandla senare idag. Det är så svårt att hitta på mat tycker jag. Och, jag är jättetrött på att äta spagetti och köttfärssås varje vecka, även om det är det som barnen gillar bäst. Det är alltid så att när man gör rätter här hemma som inte gjorts förrut så förutsätter de att det är äckligt innan de ens har smakat. Trist som sjutton!
 
Hur gör ni där hemma? Gör ni matsedlar? Vad går hem hos era små?
Lämna gärna en liten kommentar och dela med er! :)
 
Veckans matsedel
 
Måndag
Ugnskyckling med bacon- och paprikasås m. pasta
 
Tisdag
Lasagnette m. sallad
 
Onsdag
Pastasallad med kotletter, keso
 
Torsdag
Kycklingwok m. ris
 
Fredag
Lövbiff m. kokt potatis och grönpepparsås, grönsallad
 
Lördag
Ryggbiff m. hasselbackspotatis, rödvinssås
 
Söndag
Kokt potatis m. kalops

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för ditt lilla avtryck & fina ord hos mig!
Roligt att hitta nya fina bloggar, nu ska jag plöja igenom din...fina bilder på dig "från ovan".
Kram Åsa

2012-08-19 @ 13:43:19
URL: http://www.medenkansla.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<