Veckans träning - lunchpass

 


Pustar ut efter dagens lunchpass. Löpning 5 km, tid: 28:32.
I de nya träningskläderna och i strålande solsken dessutom! :)
Sen hann jag bara in så blev himlen mörk och det börja regna, bra tajming.
 
I onsdags blev det ytterligare ett lunchpass då jag hade fördelen att jobba hemifrån. Är betydligt lättare att ge sig iväg på en löprunda vid sådana här tillfällen än det är att ta sig iväg till gymmet över lunchen när man är inne på kontoret. Det tar för lång tid. Och att ge sig ut och springa och sedan komma tillbaka svettig och dan till kontoret, njae...inte riktigt min melodi.
Det besparar jag mina kollegor! :)

Det var hur som helst riktigt skönt att komma ut en sväng - att få vila hjärnan från siffrorna ett tag och bara tänka på att andas! Löpning 3 km (tid 17:15), promenad 3,35 km (tid: 32:00).
 
Har styrketränat lite i smyg också, har nämligen klippt häcken och tog häcksaxen och klippte för hand, istället för den elektriska. Ett par kvällar har det tagit och det känns i axlarna! Bra med lite trädgårdsarbete emellanåt som gör att man använder muskler som man aldrig gör annars.
 
Har ni tagit semester nu från träning och annat eller kör ni som vanligt?
 
Trackback
RSS 2.0
<