Fotoskolan del 6 - lek med kameran!

Släpp loss med kameran och fotografera på känsla, det har varit uppmaningen i den här veckans fotoläxa inne hos Happy Days. Att fotografera vad som helst, hur som helst och att gärna tänka lite "utanför ramarna"! Ja, kort sagt att försöka fånga en kreativ och intressant bild!

Att tänka på inför den här utmaningen har varit att en bild även kan vara abstrakt, ickeföreställande, "misslyckad", oskarp - men att den ändå kan lyckas fånga ens intresse!

Här kommer mina bidrag...
Och jo, jag har försökt tänka "outside the box"! ;)


Bild från förmiddagens ogräsrensning...
Som ni ser saknas skärpan helt i bilden, men jag gillar bilden för att den känns så somrig! 

Bländartal: F/36
Exponeringstid: 1/10 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Det är så många som pratar om rosévin, hur gott det är så här års... Så, här om dagen inhandlades det en flaska för att se om det som sägs är sant? ;) Lekte då en del med kameran och då kom den här bilden till - tagen ovanifrån och rakt ner i vinglaset. Om jag inte visste vad det var skulle jag nog aldrig kunna lista ut att detta var vin i ett vinglas, hade ni?

Bländartal: F/5
Exponeringstid: 1/10 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Samma tillfälle som föregående bild. Tog en bild när jag höll upp glaset mot en lampa.
Blev vackert med kondensen som bildats på utsidan av glaset.
Och vad beträffar vinet - ja, det var helt ok! :)

Bländartal: F/5.6
Exponeringstid: 1/15 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Bild över vetefälten, tagen i farten idag när jag var på cykeltur med Emilia.
Gillar verkligen "känslan" i den här bilden!

Bländartal: F/29
Exponeringstid: 1/20 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Och så slutligen vårt körsbärsträd som får representera den abstrakta delen av läxan.
Jag skulle kanske kunna tänka mig att ha en sån här tavla någonstans, en riktig färgklick! ;)

Bländartal: F/32
Exponeringstid: 1/4 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Läckert utfört, tycker du lyckats fånga riktigt spännande bilder! Bilden på vetefältet var häftigt, det känns som att hela fältet går i en våg.



Jag länkar så klart!

2011-08-02 @ 09:47:20
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Helena

Är dålig på att kommentera så ville mest bara göra ett avtryck att jag läser din blogg :)

2011-08-02 @ 10:17:37
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Nea

Häftiga bilder! Mina personliga favvisar är de två med vinet och vetefältet.

Ha en bra dag!

2011-08-02 @ 20:00:24
URL: http://palomitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<