Fotoskolan del 3 - manuella inställningar

Fotoskolan hos Josefin Landhagen har den här veckan handlat om bländaren och slutaren och hur dessa fungerar. Läxan var att göra en valfri bildtolkning av ordet Sommar och försöka använda de bitar vi lärt oss innan (dvs. bildkomposition och ljus). Om man hade möjlighet att använda manuella inställningar på kameran så skulle man göra det och även ange de värden man hade när man tog bilderna.

Har tagit många, många kort på många olika motiv, men till slut fastnade jag för nedanstående bilder...
Måste säga att jag faktiskt är rätt nöjd med dessa! ;) 
Inte så illa tycker jag för att vara första veckan man använder manuella inställningar på kameran.

Jag fastnar verkligen mer och mer för det här med fotografering, det är riktigt riktigt kul!
Ser redan fram emot att anta nästa veckas utmaning! :)


Bländartal: F/5
Exponeringstid: 1/1000 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Bländartal: F/6.3
Exponeringstid: 1/1600 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Bländartal: F/9
Exponeringstid: 1/1000 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Bländartal: F/9
Exponeringstid: 1/1000 sek
ISO-hastighet: ISO-200


Vill ni kika på de andra bidragen eller vara med och deltaga själva?
Ni hittar fotoskolan HÄR inne på Josefin Landhagens blogg "Happy Days".

Följ min blogg med Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Ja nöjd tycker jag absolut att du ska var för det här klarade du suveränt!! Härliga bilder med både ljus, vinkel och inställningar av ISO. Snygg effekt med vattnet med, ett plus!



Länkar dig i läxa nr tre, ber om ursäkt för att jag var försenad med mitt omdöme.



Önskar dig en strålande vacker helg, kramar! :-)

2011-07-16 @ 07:42:40
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Marie

Jättefina bilder, gillar dem skarpt

2011-07-19 @ 20:08:20
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<