Fotoskolan del 1 - bildkomposition

Nu är den äntligen igång, Josefins fotoskola! =)
Första delen har handlat om bildkomposition, dvs. hur man placerar motivet samt hur bilden blir mer levande och spännande genom att man tänker på vinklar och perspektiv.

Första läxan har varit att välja ett valfritt motiv och sedan tänka lite extra på just kompositionen...

Så, imorse på väg till jobbet vek jag av några minuter för att göra fotoläxan.
Och vilken härlig stund vi fick där vid vattnet...jag och kameran! :)
Det var som balsam för själen!










Samtliga bilder: ©Anna-Mia Rehn

Vill ni kika på de andra bidragen eller vara med och deltaga själva?
Ni hittar fotoskolan HÄR inne på Josefin Landhagens blogg "Happy Days".


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Det är inte för sent, jag lägger in alla bidrag som kommer in fram till midnatt. :-) Härlig miljö du att fota vinklarna i, jättefint!



Lägger till dig som klar!

2011-06-29 @ 21:03:14
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<