Veckans träning

Tänkte försöka att framöver varje vecka fr o m nu summera vad jag tränat och hur det har
gått, allt för att hålla motivationen uppe. Det här är min utmaning till mig själv nämligen, att komma igång och träna ordentligt nu de närmsta veckorna fram till semestern. Kanske kan det även inspirera någon av er därute till att också komma igång! Peppa mig, så lovar jag att peppa dig! ;)

I början av veckan vågade jag inte ge mig på träningen eftersom jag fortfarande kände av halsen, men i onsdags kunde jag inte hålla mig längre! Jag är därför väldigt nöjd med veckans träning med tanke på att jag inte känt mig helt ok!

Onsdag 29 maj
5 km löpning, tid 29:03
Sakta men säkert orkar och vågar jag ta i mer. Härlig känsla! Men, jag måste erkänna en sak. Jag saknar formen som man var i innan man fick barn, då sprang jag fem kilometer på under 25 minuter! Hur gick det till? ;)

Fredag 31 maj
Yoga, 30 min
Jillian Michaels: Yoga Meltdown Level 1
http://youtu.be/q5nyrD4eM64
Har inte kört något sånt här tidigare, men man måste ju testa! :) Det här var jobbigare än man kunde tro faktiskt. Perfekt längd på ett pass att klara av medan barnen tittade på ett program på tv. Här gäller det att ta alla tillfällen i akt!

Söndag 3 juni
Crosstrainer, 45 min
15 km
Längsta tiden jag kört på crosstrainern hittills. Körde dock väldigt lugnt de sista
fem minuterna, mer som nedvarvning. Ångrar inte en sekund att vi köpte crosstrainern, den är riktigt riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<