"Mini-makeover" av tvättstugan

Har tyckt att vår tvättstuga sett så tråkig ut och trots allt tillbringar jag en del tid där för tvätt blir det väldans mycket av. Man hinner bara tvätta upp allting så är tvättkorgen full igen! :( Så, de senaste veckorna har jag haft ett "litet" sidoprojekt på gång nämligen en liten mini-makeover av tvättstugan. Vi kommer nog göra iordning den ordentligt någongång i framtiden men det är inte högst på prioriteringslistan om man säger så.

Nu börjar det iallafall likna något så här kommer lite uppdatering. 

FÖRE (bilder från husvisningen)

  

EFTER


   

Det här är vad jag gjort:

Lagt laminatgolv som vi hade över på bänkskivan, sågat till nya lister och satt runtom (kan säga att jag svor X antal gånger när jag gjorde det). Sytt till ett "minidraperi" som döljer tvätten lite, även gardiner till de små fönstren har sytts. Byggt upp en hylla ovanpå bänken så att man kan ha lite fina saker på och sen har ett litet väggord har kommit upp! :) Utöver detta var jag även iväg och köpte en hylla på IKEA som numera är full med ren tvätt. Tanken var att var och en kan ha en hylla här och så när man har vikt ihop tvätten är det bara att bära upp den till respektives garderob. Hmm...får se om det upplägget funkar! ;)

Så, vad tycker ni? Lite bättre än innan eller hur!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<