Fredagsmys!

Idag har vi varit på Luciafirande på sonens dagis. Snacka om att det kryllade av små charmtroll, alla var SÅ himla fina och duktiga! Tänk vad de har legat i och tränat inför denna dag! De flesta barnen verkar tycka att det är roligt och visar stolt upp det de övat på i veckor. De ser faktiskt ut att växa flera cm när de står där framme och skrålar för full hals för alla mammor, pappor, syskon, mor- och farföräldrar m.fl. som leende står och beundrar dem! Är det kallt ute, så blir man garanterat varm inombords! :)


Nu är det snart dags för middag här och sen tror jag det blir till att bänka sig framför IDOL. Så, vem vinner? Erik eller Calle? Jag tror Erik tar hem segern stort även om jag egentligen kanske tycker att Calle är en mer värdig vinnare!

      
(Bilder från idol.tv4.se)

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Hmm...nu har båda sjungit sina låtar. Svårt!  Tror att det kan bli väldigt jämnt. Calle är ju den som har utvecklats mest under resans gång och fått kämpa med sin "scennärvaro" medan Erik hela tiden har känts ganska självklar som finalist tycker jag. Tittar man tillbaka på tidigare IDOL-omgångar så är det ju faktiskt så att i många fall har 2:orna lyckats bättre än de som vunnit. Så, vill man då att den som är bäst idag ska vinna eller den man tror inte "klarar" att komma tvåa?

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

INTE helt otippat gick Erik och vann!!! :)
Vinnarlåten "Higher" var väldigt bra och den satte sig verkligen som klister, har gått och nynnat på den hela morgonen! Man lär ju höra den X antal gånger på radion framöver och då är jag glad över att Erik tog hem segern för han gjorde den toppenbra tycker jag.

I am flying...my heart is taking over...=) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<