Egengjord lampskärm

Idag var vi på IKEA en sväng och då hittade jag ett underlägg på barnavdelningen som jag tyckte var fint. Tänkte direkt att det skulle passa bra som lampskärm på Olivers rum. Så efter lite klippande och pysslande så blev resultatet rätt ok. På det här sättet kan man ju byta lampskärmar väldigt ofta eftersom kalaset endast landade på 15 kr! :)

Ska ni göra det här själva så TÄNK på att inte ha för stark lampa för då kanske det kan börja brinna...



Själva skarven klippte jag så att det "kuggade i varandra", svårt att förklara men ni kan se på bilderna här nedan. På det sättet behöver man inte använda nitar, skruv eller något annat för att sätta ihop skärmen. Kanon! :)

 

Har ni tips och idéer kring lampor? Lämna gärna en kommentar!

KRaM
/Mia


Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Visst är det kul när man kan byta ut den så billigt .Och smart med kugg kanten ett bra tips :)

jag brukar ju nita mina :)

2010-01-31 @ 20:51:36
Postat av: Susanne

Vad pysslig du är. Jättefin lampa!!!

2010-01-31 @ 20:55:45
URL: http://josjos.se/blog
Postat av: Pysseliten

Oj vet inte men köper på mig I Ullared när jag åker :)

Men har nog ett antal har svårt att slänga ;(

Sen tycker jag att det är så kul att duka .

Dom runda använder jag ofta som dukar med .

Och köpte på mig när det är rea :)

2010-01-31 @ 22:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<