Tänkvärt...

Redan augusti, och jag tänker: - HJÄLP, var tar egentligen all tid vägen?
Bara några dagar kvar på semestern nu och jag sitter här och undrar hur sjutton gick det till?
Varför känns det alltid som att man är lika trött och sliten när man gick på semester som när man ska börja jobba igen? Så är det iallafall för min del...

Är det för att när man är ledig en längre period börjar fundera över saker och ting?
För det gör iallafall jag...

Är det för att man under semestern alltid går upp i allt som man annars inte känner att man hinner med till 100%? Familjen, någon hobby som man annars inte hinner vidareutveckla osv.
För, så är det iallafall för mig...

Den här semestern har det dessutom hänt andra saker som gör att man tänker till lite extra.
En sån sak är tragedin i Norge.
Jag är inte på något sätt personligt drabbad, men ändå känner mig väldigt påverkad av detta. Det är bland det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på innan jag somnar.

Jag tänker på de människor som befann sig där på Utøya, vilken oerhört panik de måste ha känt när de förstod vad som höll på att hända, deras vänner som blev skjutna mitt framför ögonen på dem, rädslan och  maktlösheten att inte ens ha en chans att försvara sig.
Så många unga människor...så många liv...en enda persons handlingar.
Varför?

Mina tankar går till alla som dog där på ön, till alla som överlevde och till alla som miste någon i sin närhet den dagen...



♥ Var rädda om varandra! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<