Helgen som gick...

Vilken härlig helg! :)
I fredags bar det så slutligen av emot Stockholm, SJ stod för lite försening men vid 20-tiden hade vi iallafall checkat in på hotell Rica. Vi var helt slut så det fick bli McDonalds rakt över gatan och sen låg vi bara på hotellrummet och slötittade på tv.
Satt ett tag uppkrupen i fönstret och tittade ut över Hötorget.

Lugnt, fridfullt och vackert.


Foto: ©Anna-Mia Rehn

Bilden förändrades dock en smula när alla handlare började montera ihop sina marknadsstånd
klockan 07:00 på lördagsmorgonen...grrr...
Kände mig arg som ett bi!
Men det lindrades snabbt av den härliga hotellfrukosten, finns det egentligen något bättre? ;)


Bild lånad från: www.booked.net

Sen bar det av ut i vimlet för lite shopping på egen hand! Blev tyvärr inte så mycket handlat för min del, en kappa och ett par jeans var det jag lyckades köpa. Är det inte typiskt? När man väl kan shoppa då hittar man inte någonting eller så har man helt enkelt inte lust. För min del berodde det nog på att jag tillbringade lite för mycket tid omkringstrosandes på bl.a R.O.O.M! Vilken affär! I love it! ♥ Jag skulle nog nästan kunna ta med mig allt hem som finns där! 

Ett par timmar senare möttes jag och Olof upp igen och letade reda på ett fik där vi bara satt en lång stund och njöt av att bara kunna sitta och fika, prata och titta på folk. Tänk vilka små saker man kan uppskatta som småbarnsförälder! ;)

Efter fikat agerade jag personlig shoppingassistent åt Olof, han gillar inte riktigt att shoppa kläder så när jag är med ibland packar jag på honom lite grejer! :)

Åt en mysig middag och drack lite vin innan det var dags att gå till Oscarsteatern för att titta på "I hetaste laget".
Åh, vad bra den var. Henrik Dorsin var bara så rolig! :)

Bild lånad från: expressen.se

Det var länge sen jag skrattade så mycket!
Så, ifall ni inte sett den kan jag varmt rekommendera den.

Efter showen var det inte mycket mer än att gå och lägga sig och på söndagen tog vi tåget hem skapligt. Det var helt underbart väder utanför tågfönstret eller hur! :)


Foto: ©Anna-Mia Rehn

Väl hemma möttes vi av ett par busfrön som hade haft så kul hos mormor & morfar.
Härlig känsla!

♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<