Året som gått - 2010 - en tillbakablick (sista delen)

I och med arbetet med inredningen av våra konferenslokaler så får jag även en förfrågan om jag vill deltaga för företagets räkning i ett kundblad för vår växtleverantör! Kul tänker jag, det är väl bara fråga om ett par rader...
Det blev lite mer! :)
Om någon är nyfiken så finns detta att läsa här: ISS Växtinredning

Under hösten händer annars inte så mycket. Under ett par månader är nästan någon av oss sjuk hela tiden och det blir mycket pusslande för att få allt att flyta på med våra jobb och ev. aktiviteter på fritiden.

I oktober ordnar jag och Olof barnvakt (mina kära föräldrar ♥) och går för första gången sen vi fick barn och gör något kul på tu man hand. Vi går och ser GREASE...



Va tänker ni nu, har det inte haft barnvakt förrut?
Det har vi så klart, men det har alltid varit för att göra någonting med jobbet eller för att göra så roliga saker som t ex att gå till banken, handla alla julklappar m.m.
Jag njuter varje sekund under kvällen och inser så klart att det här borde vi göra mycket oftare.

I oktober går Oliver på sin första Halloweenfest!
Vår egna lilla Dracula ser faktiskt lite läskig ut, men hur mycket han än försöker att skrämmas så kan jag inte göra annat än att småle! Minns ni själva hur kul det var när man som liten fick klä ut sig och gå på fest?



I början av december har vi julfest med jobbet och det är jag som står för att arrangera det hela. Det är första gången som jag fixar en sån fest så det är svårt att veta vad alla uppskattar men jag tänker att jag gör som jag skulle vilja ha en sån fest! ;)
Har fixat en lokal där vi kan vara bara vi, vi äter ett helt ok julbord, får lite liveunderhållning och därefter finns det tillgång till bar och till utrymme att svänga sina lurviga.

Min kväll slutar inte här utan några av oss vandrar vidare ut i nattvimlet.
Det här är första gången som jag är ute på flera år och det är också länge sen jag hade så skoj!
Hangover...right...men det kan man ta när man haft så kul eller hur? ;)

December - sammanfattas med:
Adventsmys, luciafirande, lussekatter, pepparkakor, glögg, lite vanlig julstress, en otrolig trötthet, julklappsinköp, gran, tomtar, julmat, kyla, snö...snö...ännu mera snö! :)

Nyårsafton tillbringar vi hemma, bara vi och barnen. Vi äter en god middag och när barnen somnat kryper vi ihop i soffan med en godispåse och ser på filmen "BAKSMÄLLAN". Vilken rolig film! :) Och när klockan slår tolv ser vi alla fyrverkerier som lyser upp himlen, kramar om varandra och önskar varandra ett Gott Nytt 2011! Sen stupar vi i säng och som de trötta småbarnsföräldrar vi är så tar det inte många minuter innan vi båda sover som stockar.



♥ ♥ ♥
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<