Fotoutmaning 6 - Min favoritplats

Öland 2012
 
 Jag hade kunnat säga att det här är min favoritplats - att få strosa barfota på en sandstrand någonstans vid havet. Lugnt...harmoniskt...vackert.
 
Men vad är det man brukar säga?
Borta bra men hemma bäst?
 
För, min favoritplats är nog ändå vårt hem.
Där man känner att man liksom hör hemma och där de man älskar och delar allt med bor.
Där man bara kan vara sig själv och göra lite (iallafall lite) som man vill.
 
I drömmen är hemma kanske någonstans vid havet.
Vem vet, kanske när man blir gammal och vunnit högsta vinsten på något lotteri...
Men just nu är faktiskt hemma helt ok! :)
 
 
Här har jag hängt med barnen nu i eftermiddag....
Tittat på tv, läst och myst under filten. Tog en kortare dag och hämtade barnen redan vid två, vilket nog var väldigt klokt. De (och jag) är trötta efter den första arbetsdagen efter semestern. Mycket nya intryck för Oliver (som började på fritids idag) men det låter som både han och Emilia har haft en jättekul dag! :) 
 
Hoppas ni alla fått en bra start på veckan.
 
1. Dagens... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje |
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Du har så rätt - hemma är förstås alltid bäst!

2012-08-12 @ 14:46:47
URL: http://mammanpysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<