Tandfén kom på besök

Det har varit en händelserik vecka på många sätt...

Bland annat kom jag hem sent en kväll och Oliver mötte mig i dörren och sa:
- Mamma, jag har en överraskning till dig!
- Hmm....vad kan det vara? En kram kanske?
- Nä, det är det inte!
Och så log han så stort han bara kunde. Och jodå, det var allt en glugg mellan tänderna.

Oliver hade tappat sin första tand! :)
På kvällen lade vi tanden i ett glas med vatten som han skulle ha bredvid sängen, ifall tandfén skull kunna tänkas komma på besök. På morgonen kom han glatt inrusande och visade stolt upp guldpengen som nu istället låg i glaset. Jorå så att, tandfén finns visst! ;)

Oliver, jag fullkomligt älskar hans sätt att svara på saker ibland...
Igår frågade Olof honom om han gjort något skoj på dagis?
Var på Oliver svarar: - Det är en yrkeshemlighet! 



Härliga lördag!
Idag är en lite annorlunda dag för oss. Jag och Olof ska nämligen gå på 40-års fest ikväll så barnen ska vara hos mina föräldrar över natt. Ska bli så kul att komma iväg på någonting tillsammans, det var verkligen evigheter sen sist...
Småbarnsföräldrar på vift - se upp! :)


Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<