En riktig pysseldag

Här har vi verkligen haft en riktig pysseldag idag. Barnen såg på ett program på tv igår där de gjorde små hjälmar av papper och det skulle ju prompt testas här hemma förstås. Det blev lite som det brukar, vi börjar...jag avslutar...för att det tar för lång tid! Emilia har dock varit flitig och hjälpt till med att både riva tidningspapper, limma och måla. Men sen har de sprungit hela tiden och frågat: - Är de torra nu. kan vi prova?

Lite gammalt tidningspapper, tapetklister och ett lager färg senare...

Ha, ha...jag tror jag kommer att skratta gott när barnen får
på sig de här för formen blev ju rätt rolig! :)

Och så har det byggts med Plus Plus.
Det här fanns inte när jag var liten och jag måste säga att jag har lite svårt att få in tekniken. Jag gjorde kronor och tiaror, Oliver gjorde kniven/svärdet. Man ser ju vem som har övat en del eller hur? ;) Här ligger man verkligen i lä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<